kepada seorang sahabatku ini...

assalamu'alaikum dan salam sejahtera

aku biarkan kedua ayat tetap di atas ini menjadi permulaan warkah ini...
 
aku minta maaf sahabat...
kerana apa yang aku cakap, nampaknya tidak aku tunaikan...
aku mohon maaf...

tiadalah niat untuk aku meninggalkan engkau bekerja seorang...
tiadalah jua niat dari aku untuk membelakangi dan menyusahkan engkau...
jauh sekali niat ingin sekadar bercakap besar, menyelamatkan diri dan berlaku hebat...

cuma...

aku terpanggil oleh masalah yang tiba shaja menerpa..
atas hemah menghormati kepenatan dan mengasihani penat lelahmu..
aku diamkan saja....

luluh kiranya hati melihat betapa kecewa dan dinginnya engkau kepada aku yang sekian masa engkau kenali...
namun fitrah seorang aku...
kononnya sengaja tidak aku perasankan tingkahmu itu....
aku tidak mahu kita berdendam...
jauh sekali bermusuhan...

dan andai perlunya aku mengalah...aku akan mengalah...
mungkin dalam segala benda dan perkara yang terlibat...
akan aku berikan laluan...
akan aku bukakan peluang...
akan aku bantu kau selagi hati terdaya, selagi engkau percaya...

bagi aku...apalah sangat itu semua...yang lebih penting adalah menjaga kepentingan hati...
 
akan aku berikan engkau laluan....
maafkan aku sahabat...


" biarlah aku yang pedih hati kerana orang...kerana aku sentiasa tahu hati ini sering sahaja mudah kasihan, sering sahaja mudah memaafkan, sering sahaja tahu batas perbuatan...jangankan orang pula yang pedih hatinya kerana aku...kerana aku tidak pula mampu menilik perbuatannya selepas itu, tidak pula tahu membaca isihatinya, dan tidak pula dapat menilai perbatasan tingkahnya.... "


 

Comments

  1. bukan ke ko selalu buat gitu? aku banyak dgr citer ko memang selfish & bongkak.... tak heranla ramai budak2 kutuk ko... ko kerap sangat buat taik kat orang pastu bagi alasan jer pandai... kalau tak silap aku, pegawai uitm tu pun memang tak puas ati dgn ko... ko ingat mintak maaf je cukup ke? lepas ni bole le buat selalu kan pastu minta maaf je.... nama pun sahabat mesti diorg akan maafkan.... dahle dalam blog je, ada cakap bersemuka ke? mesti tak kan....

    ReplyDelete
  2. aku akan ckp...ada masanya nnt mmg aku akn luahkn secara bersemuka...sebab dyorg bkn org lain, kawan2 aku....kes yang sama juga kau cakap sekarang...tnjukkn diri kau siapa then baru kau bole mengata pasal orang bhai....taik ape yg selalu aku buat bhai? aku akan tanye org2 terdekat aku ape yg taiknye aku buat(walaupn sbenanye aku da tnye)....ko pon same la doe...kutok aku, kt blog aku tp gune nme anonymous...WTF man.....

    owh lg satu msalah....ko ckp aku x berani besemuke? ko taw ape masalahnye? aku bersemuke dan org tetap jugak bemuke-muke....satu mnde aku nk tnye...bape jaoh ko kenal ak??

    ReplyDelete
  3. owhh satu lagi...kalau sekarang kau kate aku selfish, bongkak, kau tak kenal aku yang dulu...jadi jgn kau suka nk hukum orang dengan tuduhan bhai...kau aku kira tak nampak progress seseorang menjalani kehidupan dan kesukaran berhadapan dengan masalah dan persekitaran dunia sekarang...

    masalahnye sekarang ramai yang nak mencari kesalahan, nak memalukan orang...bukannye ikhlas nak mengingatkan...

    ReplyDelete

Post a Comment