bukan aku sengaja...


assalamu'alaikum dan salam sejahtera...

korang kalau tahu aku pun antara mamat yang tengok jugak drama-drama Korea, mesti korang kutuk aku punye...hahaha

tapi serius ni...

bukan aku sengaja nak tengok drama-drama tu...

selalunya sebab aku terpengaruh...hewhewhew




kalau dulu, aku tengok drama Korea sebab ibu aku....

time time aku tengah mengadap TV nak tengok Power Rangers, ibu akan ambil remote, tukar channel drama Korea...

menyiraaaap...

tapi yang sengalnya, aku tak pulak berganjak...so, aku pun 'TER'join ibu aku tengok drama tu...

nampak? bukan aku sengaja... hahaha

punggung yang taknak bangun...lalala~

dengan ibu, drama Korea first yang aku tengok adalah Winter Sonata, Autumn in My Hearts, Theres Something About 1%, dengan ada lah lagi drama apa aku pun tak ingat dah...tapi ada laa... 


-,-"


zaman sekolah menengah, aku tak berapa exposed sangat dengan Korea Korea segala bagai ni, though my classmate ada jugak yang macam gila punya minat dengan K-Pop and Korean things,tapi kira aku boleh la rilek lagi...(5Takwa tahulah apa maksud aku ni...)

guess sebab aku sekolah asrama, and aku yang takde acsess mudah untuk tahu such things...

naik ke universiti, mula lah balik ceritanya dengan drama drama ni...mula dari roomate aku masa part 1 ni lah...Amiruddin namanya, dari Terengganu...

dari dialah baru aku kenal 'apa' itu Girls Generation, BingBang dan juga Wondergirls...wahaahaha...lawak mengenangkan waktu tu...

dan fakta terawal yang beliau kongsikan dengan aku adalah, SNSD, Girls Generation dan Seon Neo Shi Dae(padya eja aku pon taktaw!hukhuk) adalah kumpulan makhluk yang sama...hahaha

*parok amir kene dalam nih...sori mir...dop sngaje...wahahaha...kau tetap macho...

so, naik naik naik lagi semester kat U ni...mostly memang orang terdekatlah yang influence drama Korea untuk aku tengok...

faktor ini sedikit sebanyak dimainkan peranannya oleh individu individu bertanggungjawab bernama Muhammad Nur (madnoqKelantan), Omar, Amir Bunkface dan tidak terkecuali, Ashran! wahahahaha

dek kerana mereka ini roomate aku, maka bila mereka menonton drama Korea, aku akan secara tak sengaja tertarik kerusi, dan duduk sebelah diorang...

tengok tengok...bukan aku sengaja...

hahahahaha...

apapun, their drama production are not that bad though...personally, aku prefer lagi tengok drama Korea time waktu lapang, dari drama Indon, Venezuela, Filipina dan drama Melayu itu sendiri...

plot tak tegang dan tak terlalu me-nension-kan, and honestly, aku tak taw kenapa aku tak tertekan tengok cerita Korea compared to other dramas...

so itu ajelah, ceritanya macam mana aku boleh terjebak...tapi note that, aku taklah fanatik...and aku tengok drama, bukan puja puja artis lelaki perempuan dia yang joget joget tu...no offense ya =)

so currently, aku baru nak abeskan cerita Boys Over Flowers, setelah tertunggak tontonannya sejak dari sem 2 hari tu.......

ye tahu...aku ketinggalan zaman....cakap cakap ape korang nak cakap...huahuahua




till then, assalamu'alaikum and have a nice day



Comments

  1. haha ok la tu abg drp sy,, baru kenal korea2 sume ni time masok u =.='
    time kecik2 ade gk la tpi xformal time tu tgk cite full house hehe~~ XD
    time kt u pown xsengaja gk tertarik kerusi sbb roommate tgk movie boys over flower haha~~ tu la movie ptama sy tgk dgn rasminya ngeh3 sgt xup to date ~ =.=' tpi seronok n now,, sy dh 'ter'addicted dgn cite2 korea huhu~~ XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..sama sama sama...tapi abg tak sampai ketagih la...abg tengok pun klu ada waktu lapang...

      Delete
    2. crita korea? apa tuh abg?
      ok,mmg saya xpnah tau n amik tau pasal korea nih..haha
      mmg lgi ktinggaln zmn lah..huu

      Delete
    3. hahaha..tak de lah ketinggalan zaman pun...just bila kita baru nak tgk cerita yg org len dah lama tgk, itu ye macam ktinggalan zaman...hahaha

      Delete
  2. haha tu la kalo smpai ketagih tu mmg kritikal sgt tu ngah3~~
    tpi satu je yg sy like gle2,, game show running man !! hoho~~ like3~~ ^o^

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg tu pun kawan abg dok tengok jgk tu...mcm byaselah, abg pun tumpang sekaki jgk...haha..nantilah kot nak amek...

      Delete
  3. oh yeke haha~ tgok3~~ xrugi ambik sbb mmg seronok pown hoho!! ^-^ cnfrm gelak tbahak2 xhenti2 ngeh3~ XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke....ok2...nanti lah letak dlm external =)

      Delete
  4. Relax derr. Aku tengok You're Beautiful lepas 4 sem tertundaa. Tengok Hanakimi pun tak habis. AND. Aku malas nak tengok BOF sebab heroin dia tak cantik. HAHA. Kbai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gila memilih rupa kau...taw a ko cun rara....hahaha

      Delete
    2. Kalau tengok drama laah. Sebab ceritanya banyak sangat episod dohh. Mestilah kena ada banyak daya tarikan. Even aku suka mamat yang kiri sekali , aku tetap tak tengok gak cerita tuh sebab heroin diaa. Hahaha. Tapi tapi. Aku tengok cerita nie version Jepun. Best jugak doh. Heroin comel jee. Hahaha

      Delete
    3. ape la tgk heroin...ko ni sejenis ke ape? aku tgk cemoy je heroinnye...my taste kot...phewphew

      Delete
    4. Choii. Selisih. Sumpah aku STRAIGHT ! Aku masih mencintai lelaki. Ha amik kauu. Haha. Tapii. Kalau kau tengok heroin jepun punya comel dohh. Try google Hana Yori Dango. :)

      Delete
    5. nantilah...boring2 nnt aku cari...hahaha

      Delete
  5. try this one..bkn drama tp mcm reality show la..wgm..We Got Married..series utk seohyun n yonghwa mmg best..kekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. huh? ape tu seohyun? ape tu yonghwa?

      Delete
    2. name org la..hahaha..seohyun tu dr snsd yonghwa tu dr cnblue..lawak la..tp xkesah la kra ok la ada jgk lelaki yang tgk cter korea eyh?

      Delete
    3. WGM nickun dgn victoria lg chumell.miahaha :)

      Delete
    4. owhh...adeyh~ pening dah...haha..abg bkn serius sgt pn tgk korea korea ni...isi masa lapang je..

      Delete

Post a Comment