bukan ayat cinta semata - mata

assalamua'alaikum dan salam sejahtera

like what had been stated above, ni adelah antare ayat-ayat yang sengaje aku simpan dalam fon aku yang tak berape nak mahal tu...
let's check it out =)

* * *

" alihkan matamu ke laut, airnya tenang biru dan penuh ketenangan...tetapi hanya Allah sahaja yang tahu rahsia di dalamnya...begitulah dengan kehidupan manusia...penuh riang ketawa...tetapi Allah jualah yang mengetahui rahsia kehidupannya...jika engkau berasa kecewa, pandanglah ke sungai...airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu menghalang...jika engkau merasa sedih, pandanglah ke langit...nescaya engkau akan sedar bahawa Allah itu sering bersama mu... "

- zakiah kamarudin -

" whatever life will bring you, whatever circumstances you will bear, remember, Allah is always there...and when your world is crumbling, with pain and darkness asides it, just ponder within your heart...Allah had been deep in your heart to make you strong... "

- anis nur'ain azman -

" pada jalan yang penuh berliku itu, moga Allah teruskan setiap langkah kecilmu...ketika langit dunia ini mulai runtuh, moga Allah teguhkan jua aqidahmu...saat kesusahan dan masalah datang menjelma, moga Allah tetapkan kekuatan hatimu itu...perolehilah kesemuanya, dengan sentiasa yakin padanya..."

- zakiah kamarudin -


" sebuah hati yang tidak pernah membenci, sebuah senyuman yang tidak pernah pudar, sebuah kelembutan yang tidak pernah menyakiti dan sebuah persahabatan yang tidak pernah berakhir....milikilah kesemua ini, percayalah, ia mampu membuatkan dirimu mampu berdiri gagah "

- hanan ben - 

" banyak pelajaran yang Allah mahu kita fahami apabila Dia mengurniakan kita kegagalan...mungkin kita angkuh, lalu digagalkanNya kita supaya kita kembali tawaduk...mungkin jua kita alpa, lalu kegagalan itu akan kembali mengingatkan kita semula...atau mungkin juga Allah berkehendakkan kita kejayaan yang lebih besar, maka Allah takdirkan sedemikian agar kita lebih bersedia untuk mencapai kejayaan besar tersebut...usahalah kerana peluang dari Allah sentiasa ada... "

- anis nur'ain azman -


" bergembiralah sahabatku, kerana engkau punyai 'masa lalu'...walaupun masa lalumu itu cukup pahit, sakit dan derita, setidak-tidaknya engkau memiliki sesuatu untuk generasi yang akan datang jadikan panduan...supaya mereka lebih berhati-hati dari engkau pada hari ini...jika ditanya padamu 'adakah ingin engkau kembali pada masa yang lalu?', jawablah dengan tegas 'tidak' kerana masa lalu itulah yang telah menjadikan engkau hebat dan kuat seperti hari ini....jangan berhenti berjuang sahabatku...  "
- zakiah kamarudin -

 "please be strong brother...mereka perlukan masa untuk menerima kenyataan...keupayaan, kemampuan dan kebolehan itu kadangkala tidak mampu terlihat di mata semua orang...jangan risau...suatu hari nanti mereka akan merenung kembali...tetapi sebelum sapai masanya itu, kami berjanji akan membantu kamu...dan kami berjanji kegemilangan itu akan menjadi milik kamu...biar mereka tahu anak ini juga mampu berjaya...bersabarlah dan bertahanlah...luka ini hanya sementara..percayalah, doa kami sentiasa bersama kamu... "

- mohd izwan mohd azman -

" fayyadh yang kami kenal kuat semangat...suka gembirakan orang...nakal, tapi masih punyai matlamat dan tak mudah berputus asa...sokongan kami sentiasa bersama kamu...buatlah keputusan sebaik mungkin...jangan putus berdoa dan memohon petunjuk...dan yakinlah cahayaNya itu pasti ada... "

- anis nur'ain azman -

* * *

i'm not telling you that i'm good enough...but for all that i've been through, i have these people who always holding on me so tightly...and what did my heart tells...they never give up on me...

if only i have one reason to stand still, strongly, within my own chronicles, i can barely says it was because of they who i called as friends...again, i'd be very grateful to Allah...He had planned all this long ago...

" hari ini, pagi ini, aku menyinsing jendela langit...cerah tampaknya...tapi kenapa semalam kulihat gelap pula?aku mulai berfikir...sainsnya, bumi ini nyata mengelilingi matahari...tetapi hikmahnya adalah kerana Allah itu mahu aku tahu bahawa hidup ini punyai saat sukar susah yang perlu dilalui, dan saat senang yang bakal menyusuli....dan sebagai orang yang tiada berkemampuan menetapkannya, aku harus redha pula dengan ketetapanNya dan sabar menanti janjiNya... "

till then, assalamua'laikum and have a nice day

Comments

  1. hok alooh~ burok betuii...hahaha

    ReplyDelete
  2. great...thnx 4 sharing...somehow those things motivate me....thnx again

    ReplyDelete
  3. Weirdly enuf fayyadh, aku pun penah rasa mcm ko rase.. most of the time i still do.. the smallest things, pown ley wat aku depressed gila...

    but do know one thing, u still have Allah,a family and friends. we got ur back k?

    bkan ko sorg je yg rase cmni, so you are not alone. ada yg kna go thru lg teruk. papepown just try to enjoy life while u still can. tak perlu pndang blakang and pkir what might have been. pkir masa dpn je.

    i wish u well fayyadh.

    ReplyDelete
  4. "...And whoever fears Allah and keeps his duty to Him, He will make a way for him to get out from every difficulty..."

    -Al Talaaq 65:2-

    ReplyDelete
  5. anonymous> pleasure... and those written above are indeed for sharing purposes.. =) terima kasih atas sokongan

    ReplyDelete
  6. nebby> hmmm...well...terpaksa akur dengan perjalan ni lah...and to accept the faith is actually hard enuff...

    ReplyDelete
  7. hanan> thanx...much appreciate it =)

    ReplyDelete

Post a Comment