cinta aku terlalu subjektif

assalamua'alaikum dan salam sejahtera

have you ever wondered of something, which practically-looking easy for you to grab or to hold but ever since, it is actually far beyond your expectations?

this is it....i'm about to share to all of you a small piece of what had this little guy been through...well at least, this had what his heart had felt passed years for many girls...

* * *

aku sukakan dia, dan dia dekat dengan aku, akan tetapi aku masih tak dapat mencintainya...
kerana pada dia, aku tidak pun kelihatan...

aku sukakan dia, dan dia dekat dengan aku, akan tetapi aku masih tak mampu mencintainya...
kerana pada dia, aku hanya seorang kawan...tidak lebih dari itu...

aku sukakan dia, dan dia dekat dengan aku, akan tetapi aku masih tak mampu mencintainya...
kerana pada hatinya, masih ada kekasih lamanya....

aku sukakan dia, dan dia dekat dengan aku, akan tetapi aku masih tak mampu mencintainya...
kerana pada dia, aku tiada ciri-ciri lelaki yang dia inginkan....

aku sukakan dia, dan dia dekat dengan aku, akan tetapi aku masih tak mampu mencintainya...
kerana pada dia, aku terlalu sombong dan ego....

aku sukakan dia, dan dia dekat dengan aku, akan tetapi aku masih tak mampu mencintainya...
kerana dirinya dilema ditinggalkan lelaki....

aku sukakan dia, dan dia dekat dengan aku, akan tetapi aku masih tak mampu mencintainya...
 kerana pada dia, aku terlalu sempurna....

aku sukakan dia, dan dia dekat dengan aku, akan tetapi aku masih tak mampu mencintainya...
kerana pada dia, aku ini seorang yang playboy dan kaki perempuan....

aku sukakan dia, dan dia dekat dengan aku, akan tetapi aku masih tak mampu mencintainya...
kerana pada dia, aku hanya layak untuk yang terbaik....


* * *

yes...i've been through all these words in my life...

i've been a loser so many times....and for the first time, this girl showed up, and realizing of what love could be described...cause i've been accepted by her...

tapi Allah tak mengizinkan kami untuk kekal di usia ini, dan aku kembali menjadi berhadapan dengan ayat-ayat yang lebih kurang serupa...dan kadangkala aku juga jadi terlalu memilih...

tapi apa yang kini berbeza ialah...sekarang aku sedang menggarap sesuatu yang orang gelar pengajaran...and for me...that is strength...

jadi siapa yang sebenarnya ada untuk aku jadikan yang teristimewa?

well i guess this isn't the time for me to answer...the road is still that long...and i still need to get back focusing on striving my dreams....

" give me dissapointment, and i'll return you forgiveness....give me your heart, and i'll eventually give you my soul...  "

till then, assalamua'alaikum and have a nice day

=)

Comments

  1. ~ Love is whatever you can still betray ... Betrayal can only happen if you love. ~

    ReplyDelete
  2. to betray a love is indeed happen when we are not acknowledging the love in our heart...the love itself had never a fool, but we are the current foolish who fooling around with the love...as a something to be pondered about, cinta sebenarnya berada di satu tahap yang tinggi martabatnya... =p

    ReplyDelete
  3. cinta itu memang mulia tetapi apabila kita terlalu memuja serta taksub dengan cinta sehingga kita terlupa dengan siapa kita bercinta, maka dengan sendirinya cinta akan menjadi pemusnah dan orang yang dicintai akan menjadi pengkhianat... oleh itu pengkhianatan pun berlaku....

    ReplyDelete
  4. sebab itulah...yg merosakkan cinta itu sebenarnya kita yg namanya manusia ni...cinta itu cuma datang utk dicorakkan... =)

    kecurangan selalunya jadi bilamana manusia itu sudah tidak berpegang dengan cinta yang ada... back to 'manusia' balik untuk semua itu...

    as for certain..u r right indeed...kita terlupa dengan 'siapa' kita bercinta...maka sebab itulah cinta itu boleh termusnah...

    =)

    ReplyDelete
  5. Guy : Oh, a falling star! I wish for a girl that will always be there for me, and accepts and loves me the way I am.

    Kringgg Kringgg *phone rings*

    Guy : Oh, hye mum!

    -qoute

    =)

    ReplyDelete

Post a Comment