there are so much things happened in this short sem

assalamualaikum dan salam sejahtera

i'm about to tell here, in this column bout what had happened to me and my life this past few months...
kalau korg perasan...entry aku tak banyak pon lagi...since aku sebenarnye baru je wujudkan blog aku ni...and actually...i've put no interest to proceed this blog pon....but ever since so much things showed up in a sudden...ak TERproceed jugak blog nih...writing can sometimes relief me =)

so....looking back for what happened past few month...aku pun tak sangka aku akan jadi macam ni...as my sister last night reminds me of something....
" kau ingat tak dulu masa mula-mula kau jejakkan kaki kau ke arau tu, apa sebenarnya yang kau nak? "
now that is something which people say as ' kita merancang, Tuhan menentukan...'

regarding to what had been said by my beloved sister just now...i've been wondering too last night...how have i grown so much in UITM Perlis....how have i seen life could be...and how can it teaches me to be out of something...dan di sini ingin aku katakan...bahawa memang aku sebenarnya suda lari jauh dri apa yang aku rancangkan sewktu mula-mula aku di Arau dulu...

fast forwardkan cerita....seawal sem lepas....i've back to my old plan...and things seems okay....my subjects seems to be going quite well, i'm not that serabut, and what is important enough for me is, i still have 'her' that time...and i've also planned to be a high achiever in my subjects sem part 4 ni....

BUT....

all of a sudden...aku TER.....jadi kot len (sile bace dgn loghat utara)...its all started as i 'see' that 'door'....and that 'door' actually leads me to somekind of a new world, perhaps the real world and what it actually is....ak seolah-olah berdiri di gerbang 'pintu' itu dan aku sebnarnya ade pilihan...whether to enter it, or i can just leave it for other people to enter..and this is it.....i choose to take the risk....as for certain reason...aku sndri yg apply jadi calon SRC untuk UITM Perlis and by that time...aku sebenarnya kembali mengubah apa yang telah aku rancangkn awal dlu.......

penolong pendaftar UITM Perlis pernah cakap dekat aku...." i do have faith that benda-benda mcm ini, memang Allah akan selalu tolong..." looking deeply into that words makes me reminisce the whole part again...aku tak berkempen untuk pilihanraya kampus macam orang laen berkempen...i dont even be in the campus that tyme...aku gi berlibur dengan classmates aku kat langkawi since ktorg da tersangat lama plan nk pegi sane same-same.....n the date aku blk dr langkawi, hari tu jgklah jari terakhir calon boleh berkempen......hari tu la baru aku sebok nak design poster and wutsoever things....kalau tak disebabkan duit kempen yang telah di-handedover-kn dekat aku, mmg aku takkan nak berkempen-kempen ni bagai.....compared to others nominees, dyorg kempen bagai nak rak....buat public speech,poster sane sini,manifesto lagi...juz imagine bile korg balik dari langkawi,mnde2 tu da tergantung,poster tepi2 jalan...sape tak kelam kabut?da la aku pn sepatutnye wat mnde yang same...alas, ttbe aku yang duduk diam ni plak yang menang highest vote........related to what have been said by encik Izwan, yes, maybe Allah sebenarnye yang mahukan aku untuk memegang amanah itu....cause i know my effort during the election...but yet, i won the place that actually wanted by the others...so i've always puzzled, org kate kalau nk sumtin, kita kena berusaha utk mndapatknnya...but as for me...aku tak berusaha pun nak jadi SRC....tak pulun pon keluarkan ayat-ayat power nk raih undi....apatah lagi berdiri lantang bersuara dikhalayak ramai....STILL....aku dapat jugak amanah ni....'mungkin Allah sedang merencanakan sesuatu untuk aku....'

so...bergalaskan amanah yg telah aku dapat...aku teruskan perjalanan...dengan sangkaan aku yg aku mampu untuk bertahan...jua dengan sangkaan aku yang 'dia' mampu memberi sedikit sokongan dan dorongan sepanjang aku memikul amanah ni....but things seems to be upturned....dia macam tak boleh nak faham...dan bermodalkan aset-aset seperti kami selalu bergaduh, kami sudah tak sehaluan, aku selalu sakitkan hati 'dia', and aku terlalu busy, 'dia' rela saja kami berpisah.....memang aku yang minta...tapi sebenarnya tak pernah aku maksudkn pun....and aku insist of looking how far she can eager to hold our relationship jugak sebenarnya...tapi 'dia' rileek je...so my impressions mcm jatuh la jgk terhadap 'dia'...and what can i say more? yang selalu diungkit oleh 'dia' adalah waktu bile kami bergaduh,bertikam lidah dan mogok dengan satu sama lain...BUT she seems never remember about our good time together,bila masa aku buat 'dia' gembira dan bila aku sudah berkorban apa yang aku mampu hanya untuk 'dia'....bout this, malas nk sembang kt sini banyak-banyak..... jumpe la aku klu nk taw lebih lanjut...aku memang suke bercerita...=)

almost to the end of my writing, sem yang lalu ni membuat aku rasa sangat sesak dalam pelajaran...since so many things happened, tipu la kalau aku kate pelajaran aku okay jee...aku pon manusia, dan yang paling pentng, aku tengah belajar jugak macam mana nk handle masa and so on...semua ni adalah benda yang agak baru juga bagi aku...kelas selalu tak datang, lecture selalu miss, quizzes and tests selalu fail, malas jumpa lecturer.....haih~ i put all the blame on me myself lah...ade orang jadi SRC ok je result....ANC lagi...so kenapa aku tak boleh? yup...maybe aku yang malas dan terlalu down akibat kehilangan....papepon...aku sentiasa memperbaiki plan aku dan insyaAllah...sem depan ni aku akan terus mencuba....=)

so far, ni lah yang beri efek terbesar untuk aku sepanjang semester januari-april 2011 ni...actually ade lagi yang kecik-keciknye...but xpelah...yang tu bole consider simpan lagi...hahaha...last but not least dari aku....
" leave the past but never neglecting the value it teaches you, and live the present as it will give you uncertainty value in the future..."
till next time, assalamualaikum and have a nice day...

=)

Comments

  1. everything happend for reason, yad =) be strong!

    ReplyDelete
  2. thank you...jumpe jugak ea blog aku...?

    ReplyDelete
  3. haha , gler ! xpnah ak bce blog smpai ngis ! but , kuatkan semangat ek ! just follow da flow . mungkin ad yg lbey baik mnnti . satu hilang berduyun2 dtg . as fwens , we're always beside u . dnt worry ! ^,^

    ReplyDelete
  4. thanx ye anis...may Allah pays u back =)

    ReplyDelete
  5. aku tanya pakcik google. ;p

    ReplyDelete
  6. aik?mimpi ape ttbe nk google nme aku kt 'dye'?

    ReplyDelete
  7. saja je nak tengok kot2 la keluar biodata kau kan.haha

    ReplyDelete
  8. entri ni wat aku terkenang citer lama...huhu its oke bro everythin happen for a reason...

    ReplyDelete
  9. haha...yeah..things happen for reasonable reasons... =)

    ReplyDelete

Post a Comment