saya sebenarnya tidak suka cuti dan pulang ke rumah

title entry maybe a bit controversional...
but...........
i do feel like that like ages ago since aku dibangku sekolah asrama lagi...

sebabnya?

bila duduk di rumah...
i tend to get bored and 'tak-tahu-nak-wat-ape'..
honestly...
bile cuti dan balik ke rumah..
i just wandering around the house...
keluar pintu depan, jalan dekat laman, masuk balik pintu depan....
keluar pintu belakang, pandang kiri kanan, masuk balik pintu belakang...
then baring atas sofa...
lenguh baring, pegi depan tv...
picit-picit button remote tv....
channel x best, then aku tutop tv (or kkdg aku biarkn aje terbuka..hehe)
n at the end...
here am i...
ONLINE~~~
rumah aku takdelah besar mana pun....
so...
memang senang untuk merasa bosan..

others had given me some suggestion to be considered, likewise..

1. keluar jalan-jalan, berlibur, hangout kt KL..etc dan sewaktu dengannye...
honestly, aku ni bukannye berduit sangat, and to do such things...for me...yes, it cost me much...nmpk mcm dekat je kalau aku nk keluar gi KL tu...tapi hakikatnye...telan jugak laaa duit...and my parents did taught me on 'valueing the money i have, as the money itself are hard to be find actually'....aku diajar hidup susah dan nak mintak duit dekat parents aku sebenarnye...bole dikatekan agak susa....so...forget it...as if korang nampak aku keluar gi KL tu, itu mknenye aku da berjaye collect satu amount of duit utk keluar dari sumber-sumber yang bole dipercayai...

2. chores!
choyy~! mnde nih....hadoih~ nk cakap cane tah...aku bknnye nak kate aku ni pemalas or xreti nk sumbang tangan membantu kerja-kerja di rumah...actually, things in my house come in several conditions like...
2.(a) aku kemas rumah, akan tetapi dalam approximately 5 or 10 minutes later, TIBE-TIBE! bersepah baliiiik~ apo nk den kato an? seghupo monanam tobu di topi bieber yolaaaah~ menyiiraaaap beb! at the end...penyapu aku letakkan di tepi, aku baring depan tv, layan wonderpets.....hahaha
2(b) rumah aku terlalu kemas untuk dikemas....yang ni malas nak ulas....bak kate pepatah...sudah gaharu cendana pula, sudah x gatal xpayah nk garu-garu...
2(c) memang tyme tu aku malas nak kemas rumah dan aku jualah yang menyepahkan rumah....HAHAHA
2(d) dll....

3. lakukan aktiviti yang berpekdah

yang ni memang tak bole blah....bile aku tnye balik apenye yang berpekdah? jawapannye....'yang berpekdah lah~' demmm~~~ aku tahulah yg berpekdah tu mcm mane...tapi make it unik, menarik dan berkenangan lah kalau boleh kaaan?(demand kn aku?) entahah....joging pagi-pagi, lepas tu keluar gi beli nasik lemak, pastu xde pe nk wat...aku akhirnye akan duduk jgk depan laptop ni, ONLINE~~~~ haih~

itulah sedikit sebanyak cadangan-cadangan bernas mereka-mereka yang aku gelar sahabat....cam hape....haha...but takpelah...membantu jugak...aku berterima kasih untuk itu...

sebenarnya...bila aku di rumah ni, dalam mana keadaannya aku sedang bercuti...aku sebenarnya takde aktiviti untuk dilakukan...dan bila aku tiada aktiviti untuk dilakukan, aku akan mula mengingati si dia....yup... my 'S' lah....dan bila aku ingat dia..aku akn jadi rinduharamjadah kepadanya...haih~

dulu waktu cuti, banyak masa aku ditemani 'S'...but now...fon tu terlepak begitu sahaja....YM and such things pun aku da tak betah nk bukak....those can really make me miss her damn much....haih~(again)

kalau dlu, waktu sekolah, aku bosan bile balik cuti penggal sbb mmg aku takde ape nak buat, but now....as i'm a little bit older, itulah sebenarnye yang ade dlam benak paleotak....

as a conclusion...i miss her...

till next time, assalamualaikum, have a nice day...

=)

Comments