empat yang suka terkulat kulat...HAHA



assalamu'alaikum dan salam sejahtera

a little less family i've got here in UITM Perlis, its them...

empat orang, suka terkulat kuat...tapi takpe...itu 'comel'...hahaha

intro malas panjang panjang...so here we are...

meet you....


NUR HANAN NASIR


--> menggelarkan dirinya sebagai 'baby'...tapi dengan aku, aku bab* bab* kan aje...hahaha
--> comel, tapi gemok...tak gemok sangat, tapi aku consider dalam golongan gemoklah jugak (korang bayangkanlah sendiri macam mana)...gaya ala ala kedatinan beliau buat aku selalu tersedak tersembul bijik mata...hahaha...
--> suka jiwa kacau...masih single, tapi tak tahu aku dia available ke tak...kabornye, selalu teringat dekat ex...hal ni korang tanya empunya badan sendiri kalau korang berminat nak masuk line...hahaha
--> suka tepekik, suara macam cerek air atas api bila air dalam cerek tu dah masak...tapi takpe, aku suka, sebab suara dia yang selalu aku dengar dulu kalau diorang nampak aku
--> kuat bergosip!


HAFIY DIYANA MD ISA


--> tergolong dalam kategori wanita sihat, tapi tak sesihat yang di atas...mengikut pengalaman yang pernah aku lalui, dia ini suka mengunyah...bab makan pun bole tahan kuantitinya...
--> suka warna putih, kuat membebel (tapi tak boleh kalahkan si hanan lah), terpekik mengikut keadaan dan situasi semasa...
--> ada yang minat dia, tapi masalahnya dia pulak tak minat mereka mereka itu...maka dengan ini, aku dapat simpulkan status dia adalah 'its's complicated'...ada can lagi sape sape yang kepingin tu...
--> pun suka jiwa kacau jugak minah ni! HAHAHAHA
--> pon kuat bergosip!


AIN' MOHD HADIS


--> kecik cinonet orangnya, tapi gaya hampir ke macam mak datin...dalam geng berempat ni, dia paling kecik...
--> expert bercintun (katenyeee)...dah banyak kali berpasangan, dan sehingga sekarang, aku pun tak tahu status nya dia ni apa...but one thing for sure, katanya dalam berempat ni, dia paling hot...ramai skandal kabornye...kawan aku pun pernah nak mengejas minah ni...apedehal?
--> pon suka membebel...tapi kadang kadang dalam bebel ada isi...tapi kadang kadang merapu jugak...hahaha...owh...pitching suara, tak setinggi kedua selebriti vokal di atas...rasanya lah, sebab setakat ni aku belum pernah tengok dia tepekik lagi...
--> suka mengusha lelaki hat yang kachak kachak sahaja...jadi jika anda tergolong dalam kategori lelaki jambu batu, sila mundar mandir di hadapan beliau...itu dialu alukan...
--> juga suka bergosip!


FAIRUS NADIANA 


--> yang sorang ni paling cerdik, Dean List setiap sem...masa depan beliau InsyaAllah cerah, jika diizin Tuhan...kaki struggle, tapi selalu melepak jugak aku tengok...dasat dasat...
--> lembut aje perwatakannya, cakap pun ada lagi ciri ciri wanita melayu separuh akhir...tapi jangan bagi dia marah...korang tak nak tahu pun macam mana lembut lagi dia bole jadi masa tu...garang meyh!
--> k-pop fans terdasat aku pernah jumpa setakat ni...hoishh...jangan main main...kadang kadang aku rasa korea tu dah macam ibu negeri bagi beliau...tapi rilek, bila di dunia nyata, beliau tetap maintain macam tak tahu langsung siapa itu G-Dragon...hahaha
--> bila dia gelak atau senyum, secara automatinya mata dia jadi sepet...huahuahua
--> tak berapa kuat bergosip, tapi suka pasang telinga, join gelak sekali dengan yang lagi bertiga...


* * *




they've been through thick and thin...seawal bermula aku di alam universiti, hinggalah ke penghujung usia untuk segulung diploma...kenal Rahemmi dan Nazrin? mereka ini segolongan dengan itulah...

dengan mereka, aku adalah aku...terkadang matang bila disua masalah, terkadang bersahaja bila bersuka ria...

mereka bising bila aku kelihatan kurus dari biasa...

mereka bising nak tahu dengan siapa aku berhubungan...

mereka bising bila aku tak perform dalam pelajaran...

mereka bising bila aku kelihatan serabut...

mereka bising bila sudah terlalu lama tidak berjumpa...

tapi...

mereka gembira bila melihat aku ketawa...

mereka gembira melihat aku mulai kembali bangun...

mereka gembira bila tahu aku mulai melupakan kisah lama...

mereka gembira mendengarkan suara aku bila kembali memberi nasihat...

mereka gembira melihat aku, masih lagi aku...


mereka ini yang mengenali aku, sebelum apanya aku sekarang...dan masih lagi bersama aku, setelah apanya aku sekarang...

atas kelemahan dan kesilapan aku, kami yang dahulunya sekelas, jadi terpecah...aku terpaksa mengulang ke bawah, tidak lagi ketemu seacap selalu...

dan malang sekali, bila aku tak dapat bersama mereka untuk ke pentas konvokesyen nanti...

mungkin bukan rezeki aku...

tapi untuk adik adik yang berempat ini, abang mu ini akan berusaha lah untuk sejambak bunga di hari berbahagia itu nanti, InsyaAllah...

dan sedikit pesanan bertulis, kalian sudah hampir di hujung perjuangan seawal usia, tapi penghujung ini bukan penamat...kehidupan ada sesuatu yang jauh di hadapan...ketahui apa yang kalian mahu, dan carilah apa yang kalian inginkan...


" pergilah dulu, aku akan menyusul kemudian... "


so, those are some little things bout mereka yang ada hampir dengan aku...yang tahu banyak perkara tentang aku...

pada mereka, ada doa, dan ingatan tulus ikhlas

=)

till then, assalamu'alaikum and have a nice day



Comments

  1. GREAT FRIENDS..are to be treasured..btw pandai betul kak fairus nadiana tu..may ALLAH bless u and all of them..=)

    ReplyDelete

Post a Comment