one of my favourite

assalamu'alaikum dan salam sejahtera

futsal!

one of my favourite...asal cuti, ini lah keghojenye...

and of course, 0408s are the playing companion...they're awesome...seriously...

aku ade sindrom di mana, bermain dengan mereka akan buat aku sedikit cergas dari biasa...dan sedikit kemas(rasanya)...

the feel...

its just not the same as playing with others yang aku tak berapa kenal and tak berapa rapat...

whatever it is...main tetap main...hahaha

as i wrote this, aku baru je baik dari main futsal sebenarnya....of course dengan kemasaman yang masih melekat, and rambut yg sikit sikit serabai...

game tadi buat aku sedikit terdetik...

memang sebab umur yang dah meningkat, atau sebab aku yang jarang(sangat sangat jarang) praktis, atau sebab gaya hidup yang tak sehat, atau sebab mood, atau sebab playmate yang buat aku tak selesa main dalam certain certain court...?

owhh...and i've got this major problem time main futsal...

my spectacles!

somehow merimaskan, menyukarkan penglihatan, membataskan pergerakan dan membahayakan muka aku jugak!

believe me...aku dah accident bape kali time bersukan, hanya sebab spectacles aku ni.... -,-"

contact lenses? i'd prefer to 'no'

aku dah serik...sebab pakai contact lenses time bersukanlah aku jadi rabun tahap cipan...power naik mendadak, kalah Cyclops X-Men boh! hahaha

i've used to wear my rubber spec-tied...tapi still tak selesa jugak kadang-kadang...and nak dapat getah tu bknnye senang...nak kena cari btul betul untuk dapat yang sedap pakai...

ayah suggest, tembak je laser mata aku nih...........

at a first thought, aku rasa macam setail jugak...tapi hari tu (lama dulu) aku gi tengok final destination 5, dia pegi tunjuk pulak pompuan dalam cite tu mati time tengah laser mata dia....

WADDAHEKQ!

fikir balik, fikir balik, fikir balik..............errkk~

-,-"

apapun, i still enjoy playing such, and perhaps, i can always enjoy playing it in the future...

aku ni bukan bole duduk diam....bukan jenis aku sebenarnya duduk memerap dalam bilik, ngadap laptop, main internet, tatap buku sepanjang masa....

so i think i'll just need to figure it out...

*ibu aku selalu cakap, dah macam kutu rayau main futsal malam malam...takpe ibu, kutu ini kutu yang sihat...hahahaha


take note yang baju hitam kasut kuning tu adalah aku...mamat baju biru ni member aku...


until then, assalamu'alaikum and have a nice day



Comments

  1. Aaa the picture below is where dulu I played basketball with my friend and her sibs, syok main sampai terseliuh kaki takleh jalan 3hari! and that pondok, is where we were having our picnic with her family. waa tetba rasa sebak.. -__-

    ReplyDelete
  2. haaaa...kan dah bernostalgia...hahaha...blakang tu ade tasik...ingt?

    ReplyDelete
  3. yes! yes! ingat! ada tasik kat belakang! mmg sgt nostalgia.. ok now tasha phm why youre feeling sad bila teringat benda2 yg lps.. sweet memories..indeed =)

    ReplyDelete
  4. kan~? hahaha...they know how to make up my sincere smile and laugh, they tought me how to turn tears into strength, and they always have time for all of us =) mana nak jumpe golongan mcm ni? hanya 0408 =)

    ReplyDelete
  5. ok la.. before rasa sedih2 lagi.. baik tasha undur diri.. salam :)

    ReplyDelete
  6. untung ada kawan macam tu..1 in a million..btw skrg tengah struggle dengan tennis..kekeke..=) futsal tak pernah try la pulak. may Allah bless..=)

    ReplyDelete
  7. tasha> mne de sedih...abg snyum je ni...seronok kot mngimbau ngimbau

    ReplyDelete
  8. ieja> its not one in a million...kami satu batch...so rmai dan saling mnyapot insyaAllah...

    tennis? dlu abg slalu men ngn siblings...dyorg hebatlah...abg tak....hahahaha

    ReplyDelete
  9. owh..best la ada kawan satu batch macam tu.hmm.. kira abg biase la main tennis..ieja ni baru 1st time try utk koko..huhu..n tetiba rasa macam nak try guitar pulak..tapi ade yg cakap instrument yang ade tali ni x boleh..hmm..=)

    ReplyDelete
  10. biase jgk..tp dah lme tinggal...gitar? heard bout it once...try tnye ustaz instrumen mne yg tak boleh di main... =)

    ReplyDelete
  11. teruk sgt ke side effect klu wat laser??
    just want to know..i also rabunn..hehe

    ReplyDelete
  12. tak teruk pn...its not really bothering though, the effect itself...takde major complications pun...juz a routine optometric check up je...rabun teruk ke?

    ReplyDelete
  13. teruk la jgk...but i x penah try pkai contact lens sbb parents x bg..u ckp power u naik sbb pkai contact lens..
    npe ek?? x jge betoi2 ka??

    ReplyDelete
    Replies
    1. lebih kurg...dah klu parents x bg, better xpayah lah...nnt jd masalah susah plak

      Delete

Post a Comment