ramai...tapi inilah tiga terbaik...


assalamu'alaikum dan salam sejahtera

rakan, kawan, sahabat, bro, beb, member, atau apa jua yang korang panggil....
aku tahu korang akan tetap faham ia sebagai satu maksud...



jadi kali ini aku akan perkenalkan pada kalian rakan, kawan, sahabat, bro, beb dan member yang dah bersama, dan sedang bersama aku sehingga aku mampu berdiri begini...

inilah tiga terbaik di Arau!


HALIM YUSOF



ni dia hero malaya...haha...jejaka berdarah kacukan melayu-portugis(katenye)...aku kenal dia sewaktu di alam komander...antara orang terawal yang jadi member komander aku, dialah...dari dunia komander, kami bersama naik pula menjadi sebahagian founder untuk badan Sekretariat Rukun Negara UiTM Perlis...dan sekarang, kami juga turut bersama sama berada dalam badan kepimpinan tertinggi pelajar, MPP...beliau orangnya tough(?), ada karisma, aset beliau adalah keningnya, handal futsal, kawad style, study pandai, selalu sumbangkan idea bernas dan menyokong aku...banyak tolong aku dari segi teknikal dan moral support jugak...kalau nak buat gila, selalunye adalah aku dengan dia...hahaha...beliau seorang yang taik begayut bawah selimut, sangat manja bile dengan awek beliau...untung sape dapat member aku yang sorang nih....hahahaha...kami selalu buat luahan perasaan bersame same, dan dia antara orang yang paling aku percaya dalam dunia universiti aku sekarang...we are bro, man!


MOHAMMAD ZAID ABU BAKAR


aku panggil dia 'jed' je, sebab korang pon nampak, dia adelah macam comel comel sikit... sikit.....ni mamat ayat manis, bajet rempang, bekas hopperz skolah, tapi jadi pemimpin pelajar jgk kau matrik penang dulu...sape yang dulu seangkatan batchnye dengan beliau, mungkin kenal lah kot ni sape...kira hot la dia ni....kepimpinan tinggi member aku yang sorang ni..banyak bertukar pendapat jugak dengan aku...sama macam halim, aku mula kenal dia waktu seawal dalam komander dulu, tapi dia ni dulu anti aku(katenye) sebab menurut beliau, dia tengok aku ni macam poyo orangnye....(dia pernah mengaku depan aku, pastu kena kelepap dgn aku kat perot) hahaha...dia lah yang tubuhkan SRN UiTM Perlis, dan aku antara side man yang terawal dia...idea dia sentiasa bernas, tapi ada jugak yang mngarut...lawak lah jugak...owh lupa...beliau ada zaman silam yang sangat style dan memberikan pengajaran, pernah jadi ensem(syes ensem), dan sering mengimpikan kehenseman nye itu kembali bila beliau dah kurus nanti....hahaha!ni lagi sekor, taik begayot jugak nih, gayotnye kat koridor kolej...ramai pompuan tangkap syok kat dia nih, so selalu la jiwa kacaw and mintak pendapat,nasihat aku....gua doakan lu hepi lah jed!


MOHD ASHRAN MOHD KHIR



jangan terpedaya...beliau haram tak reti main gitar pun...hahaha...salah seorang member aku kat UiTM Perlis yang paling rapat, bermula dari dunia komander jugak...suka dunia ketenteraan, tapi muka jambu macam korea...handal takraw, pemalu orangnya, ada telo telo unik dalam percakapan beliau yang selalunya akan buat awek kecairan mendengar beliau berbicara...beliau juga adalah salah seorang founder yang sama sama ada dengan aku dan yang lain....hahaha...anak komando ni weyh, komando ELIK(hahahaha...hanya mereka memahaminya....)hahahaha... ada tomoi nih...so jangan langsi langsi...diketingnye gusi, mau pening dibuatnye...ada alim alim sikit, selalu bagi nasihat berguna buat aku...melawak haramjadah budak...opps! awek dah tak boleh terpikat dengan dia, dia sudah berpunya dan cinta mereka sangat seterong...hahaha...ni pon sama la macam yang bedua tadi, taik gayut tepi locker, selalu gadoh ngn awek...tapi gua salute dye still maintain perhubungan die...nais nais lah acan!


these are people who i have in precious of me...

dari susah aku dulu, sampai sekarang, aku ada mereka yang selalu ada dengan aku...aku percayakan mereka...
walau terkadang ada terasa, terguris di hati, maaf tu kami boleh faham dengan sendiri walau tak diucapkan bibir...

macam yang pernah aku cakap pada mereka...
" aku tak tolak kemungkinan untuk kawan kawan aku ni mengata atau mengutuk aku dari belakang...biasalah, itu adat manusia...dan aku harus mengaku, aku tak sempurna...tapi bangsat bangsat aku, aku tak akan cerita buruk pasal kawan aku pada orang yang tiada kaitan dengan kita "

on certain time, aku pun buat salah jugak...dan mereka selalu ingatkan aku...apa yang buat aku selesa, ada masalah, kita berdepan, dapatkan penjelasan, dan kita ada professionalisme kita yang tersendiri, setiap dari kita...

so mereka inilah antara perkara berharga yang aku ada dalam kehidupan universiti aku...jatuh, bangun, dari aku ini bukanlah siapa siapa di sana, sehnggalah aku jadi sekarang ini, mereka ada di tepi kiri dan kanan aku...kami naik bersama....jadi mereka adalah apa yang aku kira sebagai kawan terbaik aku di alam universiti, walaupun bak kata halim, kalau mereka tak beranggapan yang sama, aku tak kisah...yang penting pengalaman tu adalah apa yang kita semua sendiri rasa...

... kerana mereka, aku berdiri begini, di sini ...

terima kasih untuk apa yang dah kalian kongsikan, kalian berikan

dan aku mintak maaf kalau aku masih tak dapat menggantikan rakan rakan terbaik yang kalian ada dalam hidup...minta maaf juga untuk kesilapan yang mengguris hati...

dan minta maaf jugak, kelalaian dan leka aku membuatkan kita akan terpisah dari kejayaan bersama...

tapi tetap jua aku doakan kejayaan kalian...

insyaAllah


 *owh...nak taw apa perbezaan ketara aku dengan diorang? tiga tiga dah ada awek...tinggalkan aku sorang single mingle...hahahaha


till then, assalamu'alaikum and have a nice day


Comments

  1. Good Luck for your new sem Fayyadhh ! Hope sem nie kau dapat apa yang kau impikan. Jadikan kenangan semester terakhir bersama mereka antara yang terindah dan setanding Semashur walaupun Semashur tetap menjadi keutamaan. Tabahlah menghadapi segala ujian dariNya. Yang penting, ingat DIA walaupun dalam keadaan senang apatah lagi dalam kesukaran yang menimpa. Jaga diri , percakapan dan perbuatan. Ingatlah , keluarga dan kawan kawan sentiasa menghargai dan mereka berada disisi kau selalu. :)

    ReplyDelete
  2. look at around u..lots of people are supporting u n always in mind come hell or high water we'll always support u..May Allah bless =)

    ReplyDelete
  3. thanx...doakan abg selalu ye :)

    ReplyDelete

Post a Comment