kakak saya


Tuliskan sebuah karangan pendek tentang kakak anda. Karangan anda haruslah jujur dan tidak diselitkan unsur unsur penipuan yang terlampau. Karangan anda hendaklah melebihi 10 patah perkataan.




Saya ada seorang kakak. Kakak saya sangat cantik. Kakak saya tidak gemuk. Kakak saya suka gigit lengan saya bila saya malas basuh pinggan di dapur. Kakak saya juga suka tarik rambut saya bila dia merasa bosan dan tidak tentu arah. Kata kakak saya, itu adalah tanda beliau sayangkan saya.

Kakak saya bukan yang sulung, tapi bukan juga yang bongsu. Beliau adalah yang kedua dari empat adik beradik. Seperti mencincang air, kakak saya sangat garang, tetap tidak akan putus. Dulu ada orang pernah bisik pada saya nye pun. Dia kata ibu saya pernah termakan tebuan semasa mengandungkan kakak, maka itu sebabnya lah kakak saya sangat suka menyengat saya dengan kata-kata perli beliau. 

Kakak saya sekali pun juga tak pernah dengki dengan 'ketidakhenseman' saya. Beliau sangat yakin bahawa beliau sangat comel pun. Tapi beliau memang comel pun, saya rasa. Saya bangga jadi adik beliau. Sebab saya selalu menjadi posmen untuk mesej cinta kakak saya, bila kakak saya itu kehabisan kredit dulu. Sungguh banyak mesej cinta beliau, sehingga kering pun kredit selkom saya digunanya. Saya tak kisah. Sebab nanti kakak saya akan muaythai saya pula kalau saya bising. Jadi saya redha. Saya tak kisah.

Kakak saya hebat. Sekarang dia banyak tolong saya. Dia selalu sapot saya diwaktu saya kering dan malu untuk memohon pinjaman biasiswa PAMA. Dia juga pernah belanja kawan kawan saya di McD Kuala Selangor. Sungguh hebat kaka saya. Agaknya itulah sebabnya pun kenapa kakak saya kelihatan langsing. Katanya, dia nak jalan kaki pulak ke tempat kerjanya. Selain dapat menguruskan badan, katanya, dapat juga dia menyumbang kepada alam, dengan tidak menggunakan lagi minyak petrol di shell. Tambahnya lagi, dapat juga simpan duit untuk kahwin. Saya kagum dengan kakak. Kata katanya itu tidak bernada sarkastik, malah kedengarannya seperti sangat berwawasan. Saya berazam untuk mencontohi impian beliau ini.

Karangan saya dah lima perenggan. Dulu cikgu ajar di sekolah rendah, karangan yang baik, selalunya lima perenggan sahaja. Jadi saya rasa ini perenggan terakhir. Saya sayang kakak saya. Saya juga sangat gembira bila digigit di lengan dan ditarik di rambut. Kata kata sengatan beliau, selalu menjadi inspirasi saya. Saya tak pernah tensen sangat dengan kakak saya. Saya cuma Tensen sikit sikit je. 

Saya harap kakak saya berjaya dalam kerjaya beliau. Saya juga berharap kakak dapat berkahwin dengan pak ustaz. Saya juga selalu berdoa agar kakak menjadi langsing. Semoga kakak murah rezeki dan comel selalu disisi yang tersayang dan yang disayangi. Hidup kakak!!

~


notakaki: siapa kakak saya? cukuplah di mention di sini, nama beliau adalah Dak Jieha...beliau pernah memarahi saya kerana ada banyak orang dari uitm arau dan bukan uitm arau yang menambah beliau di fesbuk, dan kebanyakan mereka bermutualfriendkan saya...beliau meluahkan, katanya, bukan sombong atau tak sudi...cuma beliau low self esteem...maka beliau tidak meng-epruv fren request berkenaan...

mohon Jiha jangan kecik hati, dan tetap menyayangi saya....

lap u bebeh...sayang lu ketat ketat...

HAHAHAHAHA!!





tolong la dapat A pelas karangan ni...nak tampal kat dinding bilik nanti...lalalala~





Comments

  1. alalalaa very the sweeeeetttttttttt. haha ape kate ko buat karangan pasal aku. haha komform kena berdas das!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau pun nak jugak? kena bayar komisen laaah.....

      Delete
  2. nk bg 100 lebih macham over pulak.hee~ bg 100 je la dah cukup.untung jadi akak abg.kakak abg chantek.kim slm ek.kte kawan kan ? kot la jmp kakak abg kt Mcd kuala bole suruh belanja.kih3 :)

    *tetibe kte nk suruh adik kte buad karangan untuk kte pulak -.- haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. eyh? tzw mane kakak abg cantik...jgn tulis sini, nanti dye guling guling seronok

      Delete

Post a Comment