semester yang sepatutnya terakhir



assalamu'alaikum dan salam sejahtera

sem ni sebenarnya patut jadi sem aku yang last...

tapi jalan cerita aku kata, bukan...

aku ditakdirkan untuk berada di sini lama sedikit (doakan ianya 'sedikit')...

tak apalah...

dah begitu susun Nya...aku redha...

apapun...haruuuuussss positif...

dan so far, aku tak rasa aku kena menyesal dengan apa yang dah jadi...

sebab rasa menyesal tu maknanya aku menyesal dengan siapa diri aku, menyesal dengan apa yang dah aku lalui, menyesal dengan jalan cerita hidup sendiri ...

kenapa perlu begitu?

cerita kehidupan aku, Allah dah tuliskan...

jika aku menyesal, aku akan menyalahkan Allah pula begitu...jadi janganlah...

ayat betulnya, bukan menyesal...tapi something else...something else yang aku pun tak boleh nak describe apemende ayatnya...

menyesal tu bunyinye macam down, dull and weakens...whereas, aku sepatutnya bangun, rise and shine...

so aku tak guna lah ayat menyesal...

dibandingkan dengan sesetengah orang, cerita aku taklah sesadis mana...jadi ayat yang terlalu klise rasanya tak perlu diturutsertakan sebagai diskripsi...

yang utamanya, aku mulai tersapa dengan hikmah kepada apa yang terjadi...segala apa yang terjadi...

Alhamdulillah, benar kiranya Allah itu maha pemurah

* * *

apapun, masih kena berusaha lagi...

kalau berhenti berusaha, aku kosong....

doakan kejayaan aku, dan semoga Allah balas pula kebaikan dengan kebaikan...



f/n: lately ramai cari aku untuk kaunseling cinta...boleh bukak kelas dah...hahaha..apapun, Alhamdulillah dapat tengok kegembiraan orang yang dibantu...semoga keputusan untuk setiap pilihan itu diredhai... =)



till then, assalamu'alaikum and have a nice day



Comments

  1. ada hikmah untuk setiap yang berlaku tu kan? bersyukur...keywords to accept our fate.
    btw terase nak pegi kaunseling jugak kt abg..hahaha.nak abg nasihatkan ieja ape yang patut.pasal mende2 kt cmpus ni.
    InsyaAllah moga next sem is ur last sem.

    ReplyDelete

Post a Comment