aku....sombongkah?


assalamu'alaikum dan salam sejahtera

" ramai yang suka menilai orang...tapi tidak pula suka bila dinilai...kenapa? kerana ramai terbiasa dengan mulut yang mendidik hati, bukan hati yang mendidik mulut.... "

apa definisi sombong yang sebenarnya?

apa yang membuatkan seseorang itu mudah saja melabel orang lain sombong?

sejak-sejak jadi public figure, aku sangat mudah mendapat gelaran ni...

sombong sangat kah aku?
i've been wondering...what kind of kesombongan yang aku dah buat sampai ramai aje yang gatal mulut cakap aku camtu....

sebab aku tak bertegur sapa dengan mereka yang mengenali aku kah? sebab bila dipanggil, aku tidak menjawab kah? atau sebab aku ini jarang sahaja senyum kepada orang?

now i'm about to confess here, certain answers untuk soalan yang mungkin membuatkan orang melabel aku seorang yang sombong....

aku ini orangnye rabun.....and at a certain distance, aku memang tak akan cam sangat lah orang....kecualilah kalau orang itu melaung nama aku.....
satu hal lagi....kalau ada orang dok tenung aku, seriuslah aku cakap, aku takut sebenarnye, sebab kadang-kadang macam nak makan aku pon ade mukenye....so as the result of seram dengan tenungan-tenungan itu, aku akan mengalihkan pandangan aku dengan pantas.......untung sabut jee kalau orang yang tenung aku tu, aku senyum balik.....tapi rasanya jarang......huhu....segan kot!

saya ini penyegan orangnyeeee~

satu hal lagi....kalau korang dok laung-laung nama aku, tapi aku tak jawab, tu maknanye memang aku tak dengar.....sumpah....sebab ayah ibu aku ajar aku, bile orang panggil, jangan nak buat pekak, nanti jadi tak hensem..........
okay, itu adelah tipu.....

sebenarnye memang aku tak dengarlah...............aku ni bukannye pandai nak ignore-ignore orang yang dah laung nama aku macam nak separuh mati.........

actually, aku dah buat bancian kecil-kecilan jugak pasal isu ni.....

dan hasilnye, aku dapat beberapa feedback yang agak pelik jugak....antaranya....

- sebab muka dah memang sombong
- cara jalan 
- susah/jarang senyum
- jalan tak tengok orang
- cakap menggumam (tak bukak mulut)
- mata kuyu
- mesej jarang/lambat reply, call selalu tak dapat
- muka garang, orang takut
- sebab aku komander
- sebab aku pendiam
- jarang tegor orang dalam facebook
- sebab aku dah jadi MPP
- sebab memang saja-saja nak panggil aku sombong
*yang ni paling tak boleh blah~

haih~ T___T

apo nak den kato an? teghimo yolaaaaaah~ 

but sometimes, i do stressed out when people claimed me like that....cause trust me, i've been working so hard to fix it, to improve and to be a better person...

" aku yang dahulu begitulah...."

susah tahu nak berubah? aku dah hidup begitu sejak sekian lama....

but theres one thing for all of you to think...

theres this situation where...

si polan ini tak pernah pun jumpa aku, tak pernah pun sembang dengan aku, tak pernah pun tahu apa yang aku kerjakan, tak pernah pun bersemuka, dan tak pernah pun nak mengenali aku......tup tup.........si polan ini menuduh aku sombong dan bongkak dan poyo dan apa jua yang sewaktu dengannya.....

APAKAH?

*owhh....dan yang pastinya, aku pun memang tak kenal dia.....dari mana aku tahu si polan si polan ini mengata aku demikian? banyak....facebook, blog aku ni, dan adalah certain certain orang yang datang bercerita sendiri pasal ni kat aku.....

don't get my point? senang cakap....apa motif kau cakap aku sombong kalau kau tak pernah pun nak mengenali aku secara dekat?




" lebih baik lah dibutakan mata, dari hati....kerana mata yang buta mungkin hanya tidak dapat melihat dunia....tapi hati yang buta pasti sahaja gelap dunianya, dan juga akhiratnya... "

andai adapun si polan si polan ini, moga mereka diberi hidayah oleh Allah dan ditunjukkan pengajaran yang setimpal....sebagai manusia yang tidak berkeupayaan, aku ampunkan sajalah dosa-sosa kalian, kerana pada hemah aku, kalian tidaklah tahu dan tidak pula mahu mengambil tahu....

moga kalian tidak pula merasa kepahitan yang aku rasakan....

till then, assalamu'alaikum and have a nice day



Comments

  1. yes! da tau kelemahan ko.. tp malas la weiiii nk tenung ko.... ak lak nnti yg buta tak ppsal aih...

    tp dalam experience aku, dan yg tbukti, ko jln mmg tak pndang kiri knan atas bawah... nsib baik ko dpt agak mna longkang mna lubang... kang jatuh... ahaks! ak rase ko pown da penah dgr aku bising ak jln sblah ko kt mushroom pown ko tak nmpk...

    ntah ntah ko ni mmg naturally muka tak senyum kowt... oke la tu wei, dr dpt naturally muka bengis... org tgk pown lari... mna ko nk? org lari bla nmpk ko ke org kta ko sombong? erkkkk... tak mmbantu kan??

    HAHAHAHAHAHA~!!!!!!!! sj je nk menyemak kt blog ko ni yadh!!!!! aku kaaaaaaaaan mmg suuuuukaaaaa kacau nydp niiiiii....

    p/s: rya nnti ak mintak maaf la ye... skang bru bpe ari pose... bole wat kacau lg.... =D

    ReplyDelete
  2. nebbbyyy~~~gilo kerinduan pada mu......wahahahaha..

    weyh...jalan kene pandang depan laaah~ PANDANG DEPAN.....dah klu nk aku nmpk ko, ko kne terjah depan aku....baru aku nmpk..... -___-"

    xpelah...bengis ke, garang ke, sombong ke, hati tetap cool.....lek jee...hahaha...

    aku still beruntung lg...at least, ade lg member2 aku yg tak beranggapan mcm mne yg org lain dakwa....ko knal aku cane nebby kn? so orang mcm kau untunglah =) hahahaha

    *p/s: aku mmg suke maafkn org...lagi2 tyme raye...............

    ReplyDelete
  3. hmm..pelik2..mmg la rmy yg x brani nk tgor abg pown..n part yg jrg senyum 2 sgt2 la btol..tp to think again klu dok tak dok snyum jpg tkot owg ckp abg putus wyar lak..ala..da dowg xnk knal ur real self..x bley ignore je??tp xsngka eyh smpy wt banci sgala..hahaha..=)

    ReplyDelete
  4. haha..orang bercakap, and abg dengar...takpelah...nk puaskan hati org mmg kite taw ianya adalah hampir mustahil...apa yang boleh kita buat adala jgn berhenti berbudi =)

    ReplyDelete
  5. Abg fayyadh mmg jln tak tngk kiri kanan. Ada satu hr smpai nk terlanggar. Haha.=p
    Btw abg tak sombong laa..;-)

    ReplyDelete
  6. owhh? ade ke? hahaha...sori sori... -___-"

    ReplyDelete
  7. Aku sokong dengan semua apa yang orangg cakap. Yeaay! :D
    Tapi takpe. Biar apa orang nak kata. Let it be. Just be yourself. :)

    ReplyDelete
  8. terime kasih lah rararararararr~ hahahaha

    ReplyDelete
  9. cam sme jer cam den,,hakhak,,tapi aq x niat p0wn nk buad owg skit ati

    ReplyDelete
  10. what to say...itulah masyarakat...hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment