Budak - budak




Greetings.



Tahniah.

Apa kau buat hari ini, sangat hebat.

Budak budaknya aku yang kau kata tak matang ni, aku tak pernah suruh orang selesaikan masalah aku.

Kurangnya aku yang kau kata tak faham bahasa ni, aku tak pernah fikir pun nak ambil mudah perasaan orang lain.

Bodohnya aku yang kau kata entah apa apa ni, aku tak pernah tak ambil kira tentang kesan dan akibat perbuatan aku.

Dan..

Begini nya aku yang kau kata tidak sempurna, aku sekurang kurangnya tak pernah selemah kau.


~


Atas penganiayaan, pembohongan, putus asa dan ketidaksyukuran yang kau lakukan, aku do'akan pembalasan dari Tuhan.

Kau takkan tahu macam mana Allah nak jalankan kaffarahNya, but one fine day, when it hits you, it'll hit you hard.

Waktu tu aku harap Allah jentik hati dan ingatan kau.

Bukan. Apa yang aku tulis ini bukan dendam. Bukan sama sekali.

Ia satu pengajaran, yang aku harap kehidupan dan Tuhan boleh bagi pada kau yang terlalu degil dan keras hati.

Dan satu pembetulan yang aku harap kau akan mula lakukan walaupun kau seyakin yakinnya kata apa kau buat ni adalah sesuatu yang betul.

Apa yang kau buat pada aku, dengan menggunakan orang lain ni, tak buat aku mati. Kau malah buat aku hidup kembali.

Geleng kepala, senyum bernada.

~


Macam budak budak, kau kata aku.

Sini aku nak tanya.

Sekarang, dah cermin diri belum?




Comments

  1. May ALLAH bless you. That's all. And hopefully me too. ^^

    ReplyDelete

Post a Comment