some little treasure i have




" tengok la nanti...korang mesti akan rindu aku punye~ "

these sort of words seemed to annoys them during that age...

sorang cebik bibir, yang lagi sorang gelak menganga, yang sorang dok tak pueh ati, sorang lagi cakap aku poyo...

guess who's giving it anyway?

hahaha

this some kind of jokes i've been made to them formerly, are actually to express my that-time conscious about this:

 the realization of losing, and being apart from the people that we’re close, regardless of many thing that brought us together after some thick and thin sequences, when the time comes and tell us to be apart...

know what i mean?


~


aku selalu tanya diri sendiri...

" kenapa kau susah susah nak cipta memori dan kenangan, bila kau sendiri tahu kemampuan memori dan kenangan itu untuk menyakiti adalah sangat hebat? "

and another question...

" what’s the point of having memories? they'll somehow hurts you much more than the thing you're having here in the current time "

soalan itu, ada jawapan sebenarnya...

its these...the things that i called, treasure...


~


di Bilik Mesyuarat HEP, pada perjumpaan pertama di malam itu...ia masih segar di sini, di ruang ingatan ini...



ingat waktu bergila gilaan di Puncak Alam?


ingat? bilik MPP yang lama? 


waktu program program yang dijalankan, yang diusahakan dengan keringat...



dengan ‘adik-adik’ yang dicari dan di didik...dan kita suntik pula mereka dengan sesuatu yang kita panggil 'keluarga'...

inilah kita...






















pada pengalaman yang kita timba sejauhnya...


pada masalah yang kita lalui dengan kesabaran...


pada waktu yang sama kita tempuhi....


pada cerita dan ruang yang hanya kita fahami ertinya...


rasanya, itu adalah sesuatu yang bernilai untuk aku simpan dalam otak...dan itu yang buat aku sedikit ‘kaya’ dari orang lain...


~


itulah sebenarnya poin dan jawapan untuk aku....poin dan jawapan untuk soalan, kenapa perlu nya ada memori dan kenangan...

ia memang menyakitkan bila rindu, tapi dalam kesakitan, pasti ada satu rasa yang akan buat hati jadi tersenyum...
makanya, kita akan sihat pula selepas itu...kerana itu mungkin senyuman tanda bangga, syukur, dan gembira kerana dipertemukan jalan sebegini...
sungguh... aku benar bangga, syukur, dan gembira kerana dipertemukan hidup ini dengan cerita kita yang begini, bersama dan dalam susah juga senang...
tiada yang aku sesalkan...


" kita mugkin akan luput dari ingatan mereka yang di luar sana...tapi kita masing masing tahu, betapa kita tidak akan luput dari ingatan setiap dari diri kita sendiri....jadi itulah yang aku gelar sebagai harta...harta yang cumanya secupak di dalam ingatan, tapi takkan habis ditelan masa...harganya? takkan adapun matawang untuk jualbelinya..."


Dengan kalian, aku gagal...tetapi dengan kalian juga aku berjaya...dengan kalian, aku bersedih...tetapi dengan kalian juga, aku ketawa...dengan kalian, aku berkawan...tetapi dengan kalian juga, aku berkeluarga...dengan kalian, aku mengajar...tapi dengan kalian jugalah, aku belajar...


bawa haluan masing-masing kawan...dengan pengalaman, cerita, dan kekuatan yang telah kita pelajari, yang telah kita bina...


semoga kita berjaya satu hari nanti, di ruang yang lebih baik...

jumpa kalian, dengan izin Tuhan, pada 20 tahun yang akan datang...

waktu berjumpa itu nanti, pasti, akan aku ulang:




 “ kan aku dah kata...korang mesti rindu aku punye~ “





salam kerinduan, 

dari,
ahmad fayyadh ahmad zu safiuddin,
abang yang menjaga,
adik yang mendoakan,
 anak buah yang menyokong,
ketua yang kecil,
dan,
rakan yang kerinduan

Mantan Naib Yang DiPertua, MPP UiTM Perlis 2011/2012



till then, assalamu'alaikum, and have a nice day...




Comments

  1. seriousely, aku nangis. oh demm. i miss u guys so badly T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku dah agak da..mesti ko nangis punye...haha

      Delete

Post a Comment