the learning proses is everywhere

hidup ni x senang sbenanye....
banyak cabaran, ujian dari Allah...
mcm biasalah....
banyak mnde jadi lately....
gagal bercinta, studi yg tunggang langgang, jadi wakil pelajar, berhadapan cabaran pelajar....
these are things that are major played for me currently....
hahaha...
*bab GAGAL BECINTE tu yg x tahan tu..... =____=

ape aje yg bole aku lakukan....?
berdiri sajelah...walaupn aku tahu...berdirinya aku itu xtahu kekuatannye tara mana...
berlakon rilek dan cool....
hmmm....ak x pandailah acting2 nih...tp ape nk buat.......

gagal bercinta mmbuatkan aku BELAJAR utk cuba melupakan, berlagak tenang, berlakon happy....
kesannye...aku sangat sakit sebenanye....tapi bialah...tu antare aku dengan Tuhan aje...Dia tahu yg terbaek utk ak yg rse-rsenye mmg x baik nih...

bile jadi mcm-mcm kt aku...aku juga BELAJAR utk mnyusun kembali nilai-nilai dan kemampuan diri....dari memonteng kelas sane sini, aku cube sdaya upaya hadir semula ke kelas....berusaha utk mngejar kembali subjek-subjek yg aku ketinggalan.....bile mngenangkn sume ni...aku terpikir...ape ajelaa yg aku da wat slame ni duduk dkat universiti ni.....haih~ 

memegang amanah....juga adalah satu pembelajaran yg bagi aku tidak ternilai harganya.... tiada dalam buku utk aku tatap dan hafal...juga tiada kira-kira dilibatkn....tapi...susahnya subjek ni...sampai trase tekanan yg sangat dasyat....agaknye...sbb itulah bkn sume org nk jadi pemimpin...bkn sume jugak layak mndapatnya...dan bukan semua jugak mampu menggalasnya....yup...ak sedang BELAJAR....belajar utk beradaptasi dgn situasi-situasi kepimpinan yg kadangkala mnyesakkan segenap apa yg ade dalm tubuh kecik ni....

BELAJAR, BELAJAR DAN BELAJAR

aku lihat keliling, then aku lihat tangan, kedua-duanya, ak cermin muka, aku selak rambut, dan aku tenung mata aku sendiri.....

"penat ke yad?"

soalan tu...bila ada sesuatu yg bertnya dlm hati...ak jawab dgn senyuman tawar....

aku tgk langit....dan aku sbenarnya berharap utk duduk di sana dan mlihat ke bawah....tapi aku sedarlah...ianya hampir mustahil sbelum tiba masanya....

jadi....aku BELAJAR juga utk bertahan....tabah dan redha dgn apa yg Allah ujikn pada aku....

"aku ingin kembali mencintaiMu Ya Allah...."

pic by: farhanif,deviantart

....bertahanlah.....


Comments

  1. if you think that you are the most miserable and unfortunate person in this world, believe me you are not. because .. (i knew that you yourself knew the ending of these sentence) >.<

    ReplyDelete
  2. yup...it seems like my own hands had been typing such words ever since...thanx for reminding =)

    ReplyDelete

Post a Comment