cinta dalam hati



kalian melihat aku ini jasadnya sangat teguh diluar...
di dalam ini, biar isinya hanya Tuhan yang mengerti...

bagaimana Ya Allah? saat aku sedang merinduinya, aku bersendirian...

kenapa Ya Allah? hadir juga rasa ini dalam hati, sedangkan sudah aku nekad untuk tidak bercinta lagi...

mengapa Ya Allah? kau kurniakan sesingkat waktu untuk cinta itu...

aku lepaskan lagi rasa hati...
mengalah lagi...
apa begini lemahkah aku bila soalnya cinta?
kata hati...biarkan saja ia duduk senyap di dalamnya...jangan di buat apa apa...
sampai bila?

aku sakit lagi...
berdarah lagi...
kali ini, ada pula kah ubatnya?
atau sekali lagi perlu aku gagahkan juga hati...
berkonon lagak tiada apa, senyum bergelaktawa...
gusar benar jika aku lelah dan penat...

~

maka itulah ayatnya yang terakhir aku beri padamu, Cinta...

tiada apalah pada aku sekarang, untuk dibawa meniti jalan di hadapan...

adapun, itulah yang sedang aku simpan jauh diam di dalam ini...

cinta dalam hati...

dan gagah pun kaki kehadapan, adalah kerana doa' doa' yang sedang aku panjatkan ke A'rasyh Nya...

dari kejauhan kiranya aku ingin melihatmu, Cinta

dan percaya, aturannya Dia itu takkan pernah ada yang mampu aku sangka...

jadi aku pasrahkan saja...

datanglah bila kau merasakan kebahagiaan itu ada untuk aku beri...

jika tidak, berbuatlah bagaimana pun, teruskan dengannya..

~

untuk kau si bertuah...yang dah aku beri peluang ini...

kalau sampai aku tahu kau sia siakan ruang yang dah aku bagi waktu ini,ketahuilah, kau takkan dapat lagi yang kedua dari aku...

perbaiki diri kau...

kerana selepas ini, kalau jadi begini lagi, aku takkan mudah dengan kau...

ingat...

kau buat dia sedih, aku di sini akan selalu mampu buat dia tersenyum...

jadi ada sebab yang kuat untuk dia balik ke aku semula...

~

 dengan hati begini, aku harap aku adalah yang terbaik di hadapan...yang jadi, adalah untuk aku berpesan pada yang lain, erti kematangan itu sebenarnya...

ia adalah bagaimana bijak kau membuat keputusan, bagaimana bijak kau mengambil kira rasa hati orang, dan bagaimana gagah kau memerangi kesakitan... 



" yang aku cintai itu, adalah kadangkala dia yang perlu aku pasrahkan pemergiannya..."







- selamat tinggal Cinta...berbahagialah -



Comments

  1. Bertahan selagi mampu moga ALLAH dapat membantu..

    May ALLAH heal your wound and always bless u..=)

    ReplyDelete

Post a Comment