ternampak, ditanya dan diperli



assalamu'alaikum dan salam sejahtera




lama tak memblog...

the previous raya entry pun dah basi...aku tengah mood serabai serabut nak menyetelkan presentations, lab reports, logbook, assignments, tutorials and banyak lagi benda tertunggak...

so, enough with lagu raya...tukar lagu lain...

life's going on as usual...nothing serious happened back before...

 anyhow, care bout the title above?

kaitan ketiga-tiga perkara di atas?

ya itulah antara some sort of things yang sekali sekala menghentak jiwa ini...


~
 
 .
" Bachelor in Chemical Engineering, UiTM Shah Alam...Alhamdulillah... #jadi orang Shah Alam pulak...babai Arau..."

" Alhamdulillah...dapat Bachelor in Pharmacies kat Puncak Alam... "

" hari pertama di alam ijazah...tak sabar! "

dan lain lain........

it does, and did hurts actually...

ternampak status seumpama itu di newsfeed facebook...

aku keraskan aje hati, klik ke button 'like'...

tak guna pun nak mencebik bibir dan merasa dengki...

rezeki masing masing...


~


' fayyadh, how many semester you have left?'

' eyh? kau tak habis lagi? '

' awak semester berapa? '

 
hati aku dah tak cukup tempat nak terkoyak dah...

senyum, jawab pertanyaan, dan senyum...

ain't that hard...i'm getting used to act cool, and calm...


~


' diploma sains ade berapa semester tah? '

' kau datang buat clearence lagi ke? minggu lepas pun kau ada sini... '

' pencinta UiTM sejati kau ni yad... '


ni ayat member-member...takpe...sebab korang member-member, aku senyumkan aje...gelak la sikit, bagi sedap suasana...kang kalau aku tombok muka kang, lain pulak ceritanya...mengalah apa salahnya, sabar ada batasnya....

yang bukan member, aku rasa korang tak buat camni...aku positif, aku percaya...malas nak kotorkan hati dengan bersangka buruk...aku dah banyak dosa...kalau ada, akhirat kita setel...beres?


 ~


hati dah keras...aku malas dah nak amek port sangat apa orang bisik bisik...

ikut suka korang...aku tepek gam gajah, welding dengan besi, tutup guna simen, kelepap dengan konkrit pun, dah kalau korang nak mengata, mengata jugak...

explain guna slide, cakap pakai mike, terang dengan buku...

pun ada yang tak paham bahasa, tak reti budi bicara...aku penat memahamkan orang...

jadi, silakan...

...dengan persepsi masing masing...

aku di sini, tetap kacak...

HAHAHA

itu rezeki masing masing...ada hikmah yang datang kepada individu setiap satunya...

ada cerita dan pengajaran juga...

terpulang pada bagaimana kau beringat tentang kehidupan...


" baju kau wangi, jalan kau lurus, angin kau sejuk...sepercik pun kau tak berpeluh...ingat kawan, itu apa yang kau ada hari ini...esok, apa kau yakin kau tak perlu berlari?"


jangan sembang kau kuat kalau kau tak pernah sakit...jangan kata kau tinggi kalau kau tak pernah jatuh... 

kau tak lalui apa yang aku lalui...


" dan nasihat yang terbaik itu adalah nasihat dari mereka yang merasai kejatuhan, berdepan masalah, melalui kesukaran...pada nada nasihat itu, ada sesuatu yang memberi, bukan sekadar berbesar diri "



until then, assalamu'alaikum and have a nice day






Comments

  1. Diorang menilai yang luar. Tengok yang zahir.
    Padahal diorang xtahu pun apa yang kita lalui.
    Ignore the craps selagi kau ada semangat nak belajar, just go on.
    Susah payah kau belajar tak susahkan diorang pun kann ;)

    ReplyDelete
  2. tga ignore la ni...nampak? aku cool ni...ahhaha

    ReplyDelete
  3. tak semua orang tau apa yang kita rasa..hanya yang pernah sekapal or sesampan dan yang pernah experience je yang truly understand. Rezeki masing2 ALLAH yang tentukan ye tak? A little late doesn't mean u can't succeed right? Mane tahu rezeki abg lebih murah selepas segala ujian ni? InsyaALLAH..

    May ALLAH bless..=D

    ReplyDelete
  4. Just ignore those people. Stay strong and goodluck k! ;)

    ReplyDelete

Post a Comment